Prisutdelingen fant sted i Svolvær under Specsavers-kjedens seminar i helgen, hvor ansatte fra hele landet var samlet.

Her kunne Janne-Margrethe Borgen Jacobsen fra Specsavers Stjørdal stolt entre scenen da det ble klart at hun hadde vunnet prisen som årets «In Store Trainer».

- Jeg var så heldig å bli nominert av mine fantastiske kollegaer, og sannelig vant jeg. Jeg er en avslappet sjel, men da nådde jeg virkelig makspuls. Dette er en pris jeg virkelig setter høyt fordi det ligger en del kriterier bak som man ikke skal ta for gitt, sier Borgen Jacobsen, som har vært ansatt i Specsavers siden 2015.

– Fantastisk team

Rollen som In Store Trainer innebærer blant annet å støtte andre ansatte og hjelpe til med opplæring gjennom trening og kurs, i tillegg til å være ansvarlig for å håndtere bestillinger og kundekontakt.

– Man har mulighet til å være en positiv påvirkningskraft rundt opplæring av ansatte, butikkdrift og personlige utviklinger. På vår butikk har vi et fantastisk team og hyggelige kunder som inspirerer meg hver eneste dag. Jeg er evig takknemlig når jeg får et smil som takk, men i år kom det største smilet på meg da jeg mottok denne prisen, sier hun.

– Utvikler medarbeiderne

Optiker og daglig leder ved Specsavers i Stjørdal, Vebjørn Verkland, forteller at prisen er vel fortjent.

– Janne-Margrethe gir super opplæring til alle nyansatte, er en aktiv ambassadør for GreenPoint, øker kompetansen og hjelper til med å utvikle medarbeiderne i butikken. Og sist, men ikke minst, driver businessen i samarbeid med butikkens partnere. Hun tar ansvar for å bygge et godt team ved å være en ambassadør for kurs og opplæring i butikken, sier Verkland.