– Jeg måtte ta et valg om å fortsette med det jeg hadde gjort, eller begynne med noe helt annet. Jeg følte tiden var inne for akkurat det, sier Børge Nilsen.

Siden 90-tallet

Ifølge Nilsen har han tilbrakt mesteparten av sitt yrkesaktive liv innenfor reiselivs og transportnæringen. I 1999 startet han sin karriere innen NSB, hvor han har hatt ulike roller.

– I min siste jobb var jeg regionsdirektør i Vy, frem til SJ tok over i juni 2020. Jeg valgte å takke nei til virksomhetsoverdragelsen. Tiden var inne for å gjøre noe nytt, forklarer han.

Nilsen begynte å nærme seg 50 år og hvis han skulle gjøre noe annet en jernbanerelatert, måtte han satse nå.

– Jeg opprettet et konsulentselskap, og bestemte meg for å drive som selvstendig næringsdrivende mens jeg satt i tenkeboksen, sier Nilsen.

En relasjon til Frosta

Foreldrene til Nilsen har hatt campingvogn så lenge han kan huske. Det startet med en kombicamp, som senere ble til en litt mindre vogn og til slutt ei fast vogn med spikertelt på Frosta.

– Det har blitt tilbrakt mye tid der, og vi bestemte oss til slutt for å kjøpe hytte ut på Frosta. At jeg kom over stillingsannonsen var i grunn tilfeldig, men den lokket meg da jeg innså omfanget og potensialet, forklarer han.

Børge Nilsen og Helge Solli forklarer at de har mer enn nok å gjøre i butikken. På verksted står det campingvogner som skal bytte tak og varetellingen er i full gang. Foto: Guro Storli Aune

Frosta bobil og caravan har i dag et større anlegg både på Frosta, i Ålen og ved Sveberg i Malvik. Det dreier seg ikke kun om salg bobiler og campingvogner, men også verksted med service, butikk og kiosk.

– Variasjon og omfang var større enn tenkt. Jeg ønsker noe helt annet og dette var jo det. I tillegg er det et solid selskap med gode resultater, da er det mulig med utvikling, sier Nilsen videre.

Stor tro på bransjen 

Den nye lederen går inn i en spennende tid. Fra januar vil Stjørdal caravan og fritid bli fusjonert sammen med Frosta bobil og caravan. Dette medfører at det blir et selskap.

– Dette er noe jeg ser frem til, og prosessen er spennende. Selskapet vil da få tre avdelinger, og jeg vil ha kontorplass i Malvik, forklarer han.

Ifølge Nilsen er dette en bransje han har stor tro på, til tross for en tøff konkurranse.

– Jeg har lyst til at vi skal bli best på service med fokus på det lokale, og ta vare på kundene våre gjennom den personlige servicen. Dette er ingen stor kjede, og derfor er det ekstra viktig med godt kundefokus slik at det blir lettere å velge oss, sier Nilsen avslutningsvis.