- Det er viktig at alle får være med i leken, og at vi skal være snille mot hverandre. Det enkelt å være snille med hverandre. Så lenge du prøver, går det bra, forteller Alfred Oliver Veddegjerde.

De 38 andre tredjeklassingene i 3A og 3B er enige i det Veddegjerde sier, og synes de har lært mye i løpet av prosjektperioden.

- Da det begynte en ny jente i klassen for ikke så lenge siden, gikk jeg rett bort til henne for å si at jeg ønsket å være vennen hennes hele tiden, sier Iris Mundal Tjørhom.

Laget gladkort

8-åringen har gjort ulike øvelser og aktiviteter for å lære om hvordan man skal være gode mot hverandre.

- For eksempel har vi stilt oss i en ring og sagt fine ting til hverandre. Vi har tegnet hendene våre for å vise at vi er venner, og laget gladkort, sier Veddegjerde.

Lærer Anja Bjerkli er svært fornøyd med Iris Mundal Tjørhom, Alfred Oliver Veddegjerde og de 37 andre tredjeklassingenes innsats under temaarbeidet om vennskap og inkludering.

Dansing har det også blitt tid til. Bli Med-dansen 2021 er en populær aktivitet blant tredjeklassingene.

- Vi har også en pose med ordenselevstjerner, og når vi trekker ut et navn skal vi skrive fine ting til han eller henne. For eksempel at du er snill og grei, og hva du er flink til, sier Tjørhom.

Flinke elever

Anja Bjerkli er lærer på tredjetrinnet, og hun er svært fornøyd med elevene innsats.

- Vi har helt siden førsteklassen hatt mye fokus på vennskap og inkludering. Ungene har vært kjempeflinke, og de er veldige gode på dette med inkludering og vennskap. Alle i klassen har noen å leke sammen med, og de er snille og gode sammen med hverandre, sier hun.