Vi er avhengige av en slik praksis for å få våre inntekter. For uansett løper våre faste utgifter med lønninger, husleie, elektrisitet etc. Den nye rutinen har betydd en stor forbedring for oss. Folk er blitt mye flinkere til å hente sine varer når de først har betalt for arbeidet. Dermed sitter vi ikke igjen med så mange uavhentede klær.

Men fortsatt har vi et stort lager av klær som ble levert tidligere. Og dette til tross for at vi flere ganger har tømt lageret og gitt bort varene; sist til Frivillighetssentralen for to år siden. Men det har hopet seg opp på nytt. På denne tida har det samlet seg et nytt stort lager som betyr mange tapte inntekter for oss til tross for at arbeidet allerede er utført

- Hva slags plagg er det?

- Det er alt mulig. Vi har brudekjoler, skinnjakker, pelsjakker, flotte gulvtepper, dyner, overmadrasser, duker og skjorter. Til sammen utgjør alt dette en stor verdi. Og det betyr mye for oss.

Vi har gjentatte ganger varslet kundene om at de har uavhentet tøy. Til tross for dette blir plaggene liggende. Siste gang holdt vi igjen en brudekjole for å gi eieren en siste sjanse. Men nå går også brudekjolen dersom den ikke blir hentet snarest.

- Vi er avhengige av å få inn pengene for å kunne drive vår virksomhet. Den nye praksisen med betaling på forhånd har gitt positive resultater, sier Marthe Lian som håper at de uavhentede klærne kommer til sine rette eiere.