Økt overlevelse kan også skyldes tidligere diagnose grunnet en større bevissthet og kunnskap hos kvinnen, bedre kirurgi og bedre etterbehandling. Å styrke disse viktige innsatsområdene er formålet med Rosa sløyfe-aksjonen. Gjennom aksjonen får tusenvis av mennesker over hele landet økt kunnskap om brystkreft, samtidig som det samles inn penger til å bekjempe sykdommen. I oktober farges Norge rosa i solidaritet med brystkreftrammede.

Mester Grønn har støttet aksjonen siden 2009 og er ekstra stolte av å være med som en hovedpartner i 2011. Brystkreft er i stor grad er en kvinnesykdom og dette er en sak som naturlig skaper et stort engasjement hos Mester Grønn da tilnærmet 90 % av både kunder og ansatte er kvinner. Alle Mester Grønn butikker vil i oktober tilby et utvalg Rosa sløyfe-produkter, der en andel av salgsbeløpet går til aksjonen.

Etter kun 6 salgsdager har Mester Grønn sine kunder bidratt med over 350 000 kroner til Rosa Sløyfe-aksjonen, en tredobling fra tilsvarende periode i fjor. Nye produkter for årets aksjon er en stor blomsterbukett i gaveeske og et Rosa Sløyfe kort, og ikke minst Kreftforeningens sløyfe med strass, som har solgt spesielt godt. Mange velger buketter som gaver til venninner og familiemedlemmer, og kjøper med seg en sløyfe til eget bruk. En handling som bidrar til en viktig og god sak og samtidig skaper glede i alle hjem.

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Foreningen for brystkreftopererte og Kreftforeningen står sammen om Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. 1 av 12 kvinner får brystkreft i løpet av livet, og målet er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å samle inn penger til forskning.

Støtt aksjonen – kjøp buketter og effekter i alle Mester Grønn sine butikker i oktober!

rosasloyfe.no  ffb.no  kreftforeningen.no  mestergrønn.no