VM-ølet ble tappet torsdag, og kjørt ut i butikkene fredag. Det forteller Hell RX i en pressemelding.

- Det er viktig at lokale bedrifter støtter hverandre, sier Willy Fossen som er kiosk- og serveringsansvarlig for VM-runden. Han skryter av samarbeidet med Stolt Bryggeri.

- I VM-komiteen har vi fokus på å ha lokale leverandører og samarbeidspartnere. Det gir oss god kunnskap om produktene vi har på Lånkebanen under VM Rallycross in Hell. Vi har vært med i produksjonen helt fra starten av, og vi opplever Stolt Bryggeri som en seriøs partner som gir gode råd og som følger våre ønsker. Erfaringen fra fjorårets VM er at folk flest ønsker en pils, derfor heter VM-ølet i år "HellRX Pilsener” med undertittelen “Hell of a beer”, sier Fossen.

Årgangen skal vises tydelig på boksen, og det er først og fremst av samlehensyn.

- Grunnen til det er at vi fikk høre at folk kjøpte bokser i butikkene, som de ville ha med seg hjem som souvenir, sier Fossen.

Fjorårets øl het HellRX Blonde og daglig leder Mikael Slettedal ved Stolt Bryggeri forklarer forskjellen mellom de to årgangene slik:

- I fjor var fokuset å tilby et øl som skilte seg ut med tydelig humlepreg. Denne gangen har vi utviklet en ren ufiltrert pils som dermed har mye smak bevart. Dette ølet er brygget på nordisk malt, sier Slettedal.