Frem til sommeren 2011 ble Storvika drevet av private, da både drift av kiosken og vedlikehold av området. Sommeren 2012 ble flere lag og foreninger forespurt om å ta ansvar for driften av Storvika, men ingen ønsket å ta på seg oppgaven. Det ble da opprettet et samarbeidsprosjekt mellom Enhet kultur og Enhet barn og ungdom med mål om drift av Storvika i skoleferien 2012. Enhet barn og ungdom engasjerte 6 ungdommer som fikk sommerjobb med ansvar for drift av Storvika.

Sommerjobben besto i følgende arbeidsoppgaver:

•Drift av kiosken,

•Renhold av toaletter,

•Rydding av stranden,

•Klipping av plen og annen vegetasjon

•Vedlikehold av bygget.

Kiosken hadde åpent 5 dager i uken i hele skoleferien. Enhet barn og ungdom hadde ansvar for rekruttering og oppfølging av ungdommene. Enhet kultur hadde personal- og økonomiansvar og ansvar for å tilrettelegge og skaffe nødvendig utstyr til drift og vedlikehold.

I 2012 var det ikke budsjett for prosjektet. Dette medførte at Enhet kultur tok alle utgifter uten å ha budsjettmessig dekning. Storvika hadde drift av anlegget i skoleferien. Stjørdal kommune tilbydde 6 ungdommer sommerjobb i skoleferien.

Enhet kultur og Enhet barn og ungdom ønsker å videreføre samarbeidet om drift av Storvika sommeren 2013.  Enhet kultur har behov for at det er drift av Storvika i skoleferien. For å kunne gjennomføre dette i skoleferien 2013 trenger man midler til å dekke lønn til ungdommene som skal jobbe i Storvika. Dette tilsvarer en utgift på kroner 100 000.-. Ungdommene tilsettes i Enhet barn og ungdom, og får oppfølging av ansatte i enheten gjennom sommeren.  I perioden 15.05.13 -14.06. 13 og 16.08.13-15.09.13 holdes kiosken stengt.