Etter nesten et år med forberedelser, oppussing og tett dialog med både designbyrå og Mesterhus hovedkontor, var det i slutten av oktober endelig klart for offisiell åpning av Mesterhus Trøndelag sitt nye salgskontor på Ranheim.

Designuttrykket på dette kontoret er det første i sitt slag i Mesterhus-kjeden, som består av 140 byggmesterbedrifter spredd over hele landet.

På åpningsdagen stilte representanter fra de bedriftene som er tilknyttet til Mesterhus Trøndelag, samt hele Mesterhusledelsen og Mesterhusrådet.

- Vi håper at dette salgskontoret med tilhørende showroom, vil være et sted der potensielle boligkunder i hele regionen vil komme for å søke inspirasjon og rådgivning fra det sterke fagmiljøet vi representerer, sier markedsleder i Mesterhus Trøndelag, Even Bolme.

Markedssjef i Mesterhus Norge, Monica Blom Thorsen, og salgs- og markedsleder i Mesterhus Trøndelag, Even Bolme, er fornøyd med resultatet på Ranheim.

Relevant for kundene

Bolme understreker at de både har ny-boliger og rehabiliteringskunder på sine kundelister, og mener at kontoret er veldig relevant for begge disse kundegruppene. Kjededirektør i Mesterhus, Karl Arne Jespersen, er storfornøyd med det nye Mesterhuskontoret.

– Trøndelagsregionen er et viktig marked for oss og vi har stor tro på at denne satsningen vil lykkes med å ta ytterligere markedsandeler fremover, sier Jespersen.

I samarbeid med ulike leverandører som Mesterhus Trøndelag bruker i boligene de bygger, har et innholdsrikt showroom kommet i stand. Leverandører av blant annet gulv, kjøkken, trapp, spilevegger, smarthus, lys og interiørkonsulent-tjenester har fått utstillingsplass her.

Dette er typiske produktkategorier som kundene ofte er interessert i å vite mer om når de er i kjøpsprosess på nye hus. Kundene får dermed mulighet til å få vist frem tidsriktige løsninger på en enkel måte.

Klimasmarte hus

– Det å kjøpe bolig er en av de største investeringene man gjør, og vi ønsker med dette at våre kunder skal bli møtt på en måte som gjenspeiler kvaliteten Mesterhus står for, sier markedssjef i Mesterhus, Monica Blom Thorsen.

Selve kontoret bærer også preg av at det er et hjemmekoselig uttrykk som presenteres, med fargevalg og materialbruk som er typisk å bruke i et reelt Mesterhus. Også kjedens satsning på klimasmarte hus og Mesterhus sin 50 år lange historie er elementer er godt synlig her.

– Vi vet at det i disse dager jobbes med flere Mesterhus-bedrifter over hele landet som skal utføre lignende oppgraderinger, og vi er stolt over å være først ut med å kunne tilby dette til våre kunder i Trøndelag, og gleder oss til å se responsen i markedet, avslutter Bolme.

Designelementer fra det nye konseptet blir også å se på boligmessen "Gjør din bolig bedre" i Trondheim Spectrum 19. til 21. november.

Byggmester Iver R. Gresseth er av de fem byggmesterbedriftene som er tilknyttet Mesterhus Trøndelag. Daglig leder, Jon Helge Gresseth, ser frem til å endelig kunne invitere kunder og samarbeidspartnere til de nye fasilitetene.